In de competitieve arbeidsmarkt van vandaag is kwaliteit een essentieel en onderscheidende factor in producten en diensten. Een competitief voordeel behalen door defecten te verminderen en proces zo optimaal mogelijk te laten verlopen is dan ook veel waard. Hier komt Six Sigma bij kijken. Het is een methode die organisaties als complete systemen beschouwd en heeft de potentie om langdurige successen te bereiken. Om vaardig te worden in deze methode zijn er diverse trainingen, waaronder de ‘lean Six Sigma green belt’ training. Maar wat zijn precies de voordelen van het volgen van deze training? Dat lees je hier!

Strategische voordelen van Six Sigma Green Belt training

Six Sigma Green Belt-gecertificeerde professionals zijn gespecialiseerd in het opzetten en overzien van specifieke projecten volgens een strategisch georiënteerde aanpak. Complexe problemen die tijdens het project naar boven komen kunnen door de Green Belt expert in een kortere periode en effectiever opgelost worden.

Voordelen van professionele ontwikkeling

Jezelf ontwikkelen door middel van een lean Six Sigma Green Belt training is zowel goed voor het bedrijf waar je werkzaam bent en je interacties buiten het werk om. Je leert beter te kunnen discussiëren over complexe onderwerpen, effectief problemen oplossen en zinvolle aanbevelingen geven.

Financiële voordelen van de Six Sigma Green Belt training

Een succesvol voltooide Six Sigma Green Belt training geeft je het vertrouwen om effectief projecten af te maken en de operationele kosten van een project te verminderen. Daarnaast zul je door de succesvolle implementatie van een project meer kunnen besparen en hogere kwaliteit leveren. Dit gaat gepaard met een beter onderscheidend vermogen ten opzichte van je concurrenten. Dit geeft weer een voordeel in mogelijke onderhandelingen met een klant, waar meerdere partijen in de running zijn voor een opdracht.

Voordelen voor (potentiële) klanten

Gecertificeerde Green Belt experts zijn voornamelijk gericht op het verbeteren van de kwaliteit van producten en diensten die ze aanbieden. Voor een klant is dit natuurlijk een van de belangrijkste pijlers als het gaat om een ervaring met het bedrijf. Door hier consistent beter op te presteren bouw je klantloyaliteit op en wordt het voor iedere betrokkene beter.