Het is zo gemakkelijk om te beginnen met je eigen bedrijf. De meeste kleine ondernemers zullen geen last hebben van te hoge belastingen, omdat ze gebruik kunnen maken van veel aftrekposten (laat je hierover informeren door een fiscaal expert). Er zijn naast deze belastingtechnische manieren, ook nog andere dingen die je kunt doen om je bedrijf winstgevender te maken.

Factoring uitbesteden

Soms heb je geen tijd om je zelf de facturering te doen. Dan kun je die ook uitbesteden. Dat heeft een aantal voordelen:

  • Je hoeft geen medewerkers te werven
  • Risico van niet betalende cliënten draag je niet, want dat doet het factoring bedrijf voor je
  • Je kunt je richten op het ondernemen en werven van nieuwe klanten

Factoring is een goede manier om efficiënter te werken aan je business goals.

Geen abonnementen afsluiten

Een van de zaken die enthousiast starters doen, bij het beginnen van een eigen bedrijf, is het afsluiten van verschillende abonnementen. Dit is geen goed idee, omdat het A. veel geld kost en B. de essentiële informatie online staat. Bovendien zit je er voor een bepaalde tijd aan vast. Niet aan beginnen dus.

Netwerken niet staken

Zaken doen is een awareness hebben voor zakelijke kansen. Het is daarbij belangrijk om te blijven netwerken. Daarnaast is het goed om uit te blijven kijken naar zakenpartners, zeker naar hen die gewoon al een paar stappen hoger staan op de ladder. Dan kun je uiteindelijk je bedrijf next-level maken.

Stop niet met leren

Zorg dat je lekker blijft leren. Het gaat immers over iets dat je interessant vindt. Zo wordt je in veel gevallen ook beter in je werk.

Houd in focus waarom je onderneemt

Het is verleidelijk om te denken aan het geld dat je wilt/moet verdienen. Toch is het veel beter om te denken aan de waarde die je wilt toevoegen aan de markt, als motivatie dan, want geld moet er toch wel degelijk verdiend worden. Wanneer je focust op de waarde die brengt, zul je een meer open mind hebben en beter kunnen zien waar de kansen liggen en ook concretere communiceren waar jouw bedrijf voor staat en wat je cliënten er aan hebben.